اختتامیه سومین دوره طرح ملی "ایران مرز، پرگهر" برگزار شد
چهار شنبه 28 بهمن 1394 بازدید: 2548

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، مراسم اختتاميه سومين دوره طرح ملي «ايران مرز پرگهر» ديروز با پيام رئيس جمهور و با حضور سخنگوي دولت، مشاور رئيس جمهور، معاونان فرهنگي و آموزشي جهاد دانشگاهي و رئيس جهاد دانشگاهي واحد تهران و جمعي ديگر از مسئولان فرهنگي و دانشجويان کشور در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
در پيام دکتر محمود احمدي نژاد آمده است: «ايران سرزمين پاکي، طهارت، آزادي و آزادگي است و پيوسته مهد مردان و زنان موحد، عالم و شجاع بوده است. ايمان، هوشمندي، اخلاق، و علم سرمايه عظيم تمدني براي بشريت در طول تاريخ است. طرح ملي ايران مرزپرگهر که با ابتکار جهاد دانشگاهي طي سالهاي اخير آغاز شده است، فرصت مغتنمي است که فرهنگ خود باوري را پيشروي جوانان قرار دهد. اعتماد به نفس و حفظ هويت ديني و ملي است که اين کشور را از امواج تهاجم فرهنگي که ايمان و هويت ما را هدف قرار داده است به خوبي صيانت کرده است. امروز جوانان ايران مظهر و نماد پاکي، ايمان، علم و اخلاق در ميان جوانان عالم و الگوي همه هستند.

در ادامه دبير همايش ايران مرز پرگهر در اين مراسم با اشاره به برگزاري طرح ملي «ايران مرز پرگهر» با هدف تقويت روحيه خودباوري و هويت ملي دانشجويان، اظهار داشت: نتايج نظرسنجي هاي صورت گرفته از اين طرح، بيانگر آن است که حدود 82 درصد شرکت کنندگان بازديدهاي علمي را در تقويت روحيه خودباوري موثر مي دانند.

جمال رحيميان، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد تهران افزود: تاکنون با همت دست اندرکاران، حدود 15 هزار دانشجو و عضو هيات علمي از سراسر کشور در طرح «ايران مرز پرگهر» شرکت کردند و در مجموع بيش از 240 پروژه ملي و مرکز علمي تحقيقاتي و حدود 255 مرکز و سايت ميراث فرهنگي و معنوي کشور مورد بازديد قرار گرفت.

رحيميان همچنين گفت: نتايج نظرسنجي هاي صورت گرفته از اين طرح، بيانگر آن است که دانشجويان و اعضاي هيات علمي در حد بسيار بالايي از اجراي طرح «ايران مرزپرگهر» راضي هستند.

 در ادامه اين مراسم برگزيدگان سومين دوره طرح «ايران مرز پرگهر» با اهداي لوح معرفي و تقدير شدند. لوح ويژه سومين دوره طرح ملي «ايران مرز پرگهر» به پاس تجليل از خدمات علمي مرحوم دکتر سعيد کاظمي آشتياني جهادگر و رئيس فقيد پژوهشکده رويان به خانواده وي و همچنين به دکتر قناد مراغه اي رئيس پژوهشکده علوم و فنون هسته اي سازمان انرژي اتمي اهدا شد.

گفتني است، در دور سوم طرح «ايران مرز پرگهر» بيش از 4 هزار و 500 نفر از دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها از حدود 250 پروژه ملي در زمينه هاي صنعتي،  تحقيقاتي پزشکي و ميراث فرهنگي بازديد کردند. بر اساس اين گزارش، در اين مراسم جهاد دانشگاهي  واحدهاي الزهرا(س) و آذربايجان غربي به صورت مشترک رتبه نخست «سومين دوره طرح ايران مرز پرگهر» را کسب کردند و واحدهاي اميرکبير، استان مرکزي، يزد و همدان نيز به ترتيب رتبه هاي دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. در بخش انتخاب پروژه هاي همکار نيز شرکت هاي تاسيسات فراوري اورانيوم ايران، فولاد مبارکه سپاهان، هواپيماسازي هسا، سد کارون 3، پژوهشکده رويان، پژوهشکده ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري، سازمان اسناد و کتابخانه ملي، شرکت ايران خودرو،  داروسازي ثامن، سد گاوشان به عنوان سازمانهاي برتر معرفي و تقدير شدند.

گفتني است، بخش ويژه طرح امسال به اهداي 10 هزار و 200 جلد کتاب از شش عنوان کتاب به صورت رايگان به دانشجويان شرکت کننده در طرح اختصاص داشت که در مسابقه کتابخواني از کتاب هاي استاد عشق، نشت نشا، سيد جمال الدين اسدآبادي، ابوعلي سينا و سيري در سيره نبوي برگزار شد که طي آن در رابطه با کتاب استاد عشق، احسان محمدي، زينت دهقان و ربابه کلانتر ملکي از جهاد دانشگاهي واحد خراسان جنوبي نفرات برتر، در مورد کتاب نشت نشا نيز زکيه چشک از جهاد دانشگاهي واحد خراسان شمالي، الناز پناهي آذر، لعيا بهمن پور، اکرم شهسوار و معصومه اشرفي از واحد آذربايجان غربي رتبه هاي اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. همچنين در مورد کتاب سيد جمال الدين اسدآبادي و ابوعلي سينا نيز الهام محمدي از واحد همدان، بهنام احمدي از واحد آذربايجان غربي، ميترا دانشمندي از واحد الزهرا(س)، سيد زهره محمدزاده از واحد دانشکده علوم تربيتي، طاهر حاتمي نيک از واحد الزهرا(س)، سعيد اکبري از واحد آذربايجان غربي و حامد اشرفي از واحد آذربايجان غربي به عنوان نفرات اول تا هفتم انتخاب شدند. گفتني است، در بخش خاطره نويسي نيز به ترتيب حنانه ساکن نبيري از واحد گيلان رتبه اول، آزاده و الهه بهرامي وزير از واحد همدان رتبه دوم و مهسا صفي از واحد الزهرا(س) رتبه سوم را کسب کردند.

 

گالری تصاویر
10
04
09
08
07
03
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi